Sunday, December 22, 2013

Samba Time! Bem Brasil #70, Featuring Nelson Cavaquinho Airs 12/22!

Whoa, 70 shows already? Time flies when you're having fun! To celebrate, we'll play two - count 'em - TWO full albums by Samba legend Nelson Cavaquinho (1911-1986). A permanent fixture in Rio's Samba scene since the 1930's, he did not have an opportunity to record his own first album until 1970. in the meantime, his songs were covered by numerous Brazilian artists and continue to be recorded to this day.

In the second hour, we will hear from other great performers. Whether you tune in live from 6-8 in Studio 1A or download the podcast, this is a show you will not want to miss!




Track List:

First Album (1972)

1.  Quando Eu me Chamar Saudade (G. de Brito / N. Cavaquinho)
2.  Tatuagem (Guilherme de Brito / Nelson Cavaquinho)
3.  Eu e as Flores (Jair do Cavaquinho / Nelson Cavaquinho)
4.  Palhaço (Oswaldo Martins / Washington / Nelson Cavaquinho)
5.  Sempre Mangueira (Geraldo Queiroz / Nelson Cavaquinho)
6.  Deus Não me Esqueceu (A. Bispo / Ananias Silva / N. Cavaquinho)
7.  A Flor e o Espinho (Alcides Caminha / G. de Brito / N. Cavaquinho)
8. Degraus da Vida (César Brasil / Antônio Braga / Nelson Cavaquinho)
9. Notícia (Alcides Caminha / Norival Bahia / Nelson Cavaquinho)
10. Lágrima Sem Júri (Fernando Mauro / Nelson Cavaquinho)
11. Luto (Sebastião Nunes /Guilherme de Brito / Nelson Cavaquinho)
12. Luz Negra (Amâncio Cardoso / Nelson Cavaquinho)

Second Album (1973)


1.  Juízo Final (Élcio Soares / Nelson Cavaquinho)

2.  Folhas Secas (Guilherme de Brito / Nelson Cavaquinho)
3.  Caminhando (Nourival Bahia / Nelson Cavaquinho)
4.  Minha Festa (Guilherme de Brito / Nelson Cavaquinho)
5.  Mulher Sem Alma (Guilherme de Brito / Nelson Cavaquinho)
6.  Vou Partir (Jair Costa / Nelson Cavaquinho)
7.  Rei Vadio (Joaquim / Nelson Cavaquinho)
8.  A Flor e o Espinho (N.Cavaquinho/G.de Brito/Alcides Caminha)
 Se Eu Sorrir (Guilherme de Brito / Nelson Cavaquinho)
Quando Eu me Chamar Saudade (Guilherme de Brito / Nelson Cavaquinho)
Pranto de Poeta (Guilherme de Brito / Nelson Cavaquinho)
9.   É Tão Triste Cair (Nelson Cavaquinho)
10.  Pode Sorrir (Guilherme de Brito / Nelson Cavaquinho)
11.  Rugas (Garcêz / Ary Monteiro / Nelson Silva)
12. O Bem e o Mal (Guilherme de Brito / Nelson Cavaquinho)
13. Visita Triste (Anatalicio / Guilherme de Brito / Nelson Cavaquinho)

Hour #2: Variety

  1. Carinhoso – Angela Maria
  2.  - Jornal da Morte Roberto Silva
  3.    - Beija-me – Elizeth Cardoso/ Ciro Monteiro
  4. - Bom Dia - Dalva de Oliveira
  5. 5 - Medley - Meus Vinte Anos/Aves Daninhas/Nao te Doi a Consciencia/Castigo/Nao Quero Mais Amar Ninguem/Se a Saudade Me Apertar/Saudade Dela - Clementina de Jesus, Cyro Monteiro, Nora Ney & Conjunto Rosa de Ouro
  6.  O Mundo e um Moinho - Cartola
  7. Festa de Um Rei  Negro - Jorge Goulart
  8. Samba da Antiga - Candeia
  9. Deixa Esta Mulher Sofrer (Ary Barroso Voice: Mario Reis)
  10. Conversa de Botequim - Noel Rosa





Bem Brasil with Will Crawford is a Native Alternative Production. 
Listen Live 6-8 PM Pacific Standard Time on FCCFreeRadio.com , Studio 1A
Like us on Facebook at www.facebook.com/BemBrasilRadioShow Follow us on Twitter @bembrasilradio.

No comments:

Post a Comment